Ez a könyv az iskolába való együtt indulást hivatott elősegíteni a jövendő első osztályosoknak.
Segíteni kíván a szülőknek, hogyan és miként vegye az akadályokat a gyermekkel együtt. Tanácsokat ad az óvodából az iskolába történő átmenet nehézségeinek leküzdésére.
Olvasás, írás, matematika ismert fogalmak nekünk felnőtteknek, de együtt újra megtanulni nem is olyan könnyű. Ezt a szülő-gyermek közös házifeladatot kívánja a könyv példákkal és ötletekkel megkönnyíteni.
Ajánlatokat találhatnak a gyermek napirendjére vonatkozóan lefekvéstől a reggeli iskolába indulásig, az otthoni szabadidő eltöltésre, a játékokra. Olvashatnak a következetességről, az adott szó jelentőségéről, a felelősségről.
Megtudhatják, hogy mit is jelent a gyermekkel tanulni, hogyan érhetjük el, hogy örömet jelentsen a tudás megszerzése. Hogyan neveljük elsős fiúnkat, lányunkat, hogy kitartó és szorgalmas legyen.
Bár a könyvben leírt nevelési módszer egy a sok közül, de igyekszik… (tovább)
Együtt az első osztályba 2 csillagozás
Várólistára tette 2
Kiemelt értékelések
Majorossy Judit: Együtt az első osztályba Kézikönyv szülőknek
A maga nemében nem egy rossz kézikönyv. Jó, hogy a tanuláson kívül az egyéb dolgokra is kitér (iskolai étkeztetés, barátok, büntetés-jutalmazás, csúfolódás stb.).
Tetszettek a gyakorló példák, feladatok.
Megtudtam érdekes dolgokat, pl. azt is, mivel a gyermek ujjainak csontosodása kiskamaszkorra fejeződik csak be, így a túlzott igénybevétel a kicsiknél, árthat a kéznek (pl. az írás végtelen gyakoroltatása).
Találkoztam egy számomra eddig ismeretlen kifejezéssel: DRILL, ami nem mást jelent, mint gépies fegyelmet (sulykolás, a fegyelmezés lélektelen formája).
Végre valaki leírta, hogy a gyermeki irigységnek van egy olyan formája is, ami nem rossz tulajdonságnak számít, hanem természetes dolog.
Népszerű idézetek
De minden gyermekben rejtőzik valamilyen képesség, ami a többiekben nincs meg, csak az ő sajátossága.
93. oldal
Majorossy Judit: Együtt az első osztályba Kézikönyv szülőknek
A szülők többsége inkább büntet, mint jutalmaz, elsősorban azért, mert a büntetés visszatartó jellegű. A jutalom azonban csak akkor hatékony, ha ugyanazt a cselekvést gyakran megjutalmazza a szülő. (Valamilyen tett, amit a gyermek magától, önként csinált nemcsak egy alkalommal, és ami nem az ő feladata, de rá jött arra, hogy ő is képes elvégezni.) Sajnos ez azonban ritkán történik. Ezzel szemben a gyermek kötelező feladatainak elvégzéséért, képességeinek megfelelő teljesítmény nyújtásáért miért is járna jutalom? Azok a szülők például, akik minden jó osztályzatért fizetnek, akik a természetes kötelességteljesítésért is jutalmaznak, önző, számító, követelődző, elégedetlen embereket nevelhetnek gyermekeikből, akik számára a kötelesség teljesítése soha nem nyújt erkölcsi kielégülést.
Tanúsíthatom, milyen szép és örömteli az a pillanat, amikor a gyermek, tudatában sikeres feleletének, dolgozatának, jó tettének, reménykedve, csillogó szemmel néz ránk és várja a dicséretet. A dicséretet, és nem a pénzt, vagy az ajándékot.
98-99. oldal
Majorossy Judit: Együtt az első osztályba Kézikönyv szülőknek
Hasonló könyvek címkék alapján
- A. S. Neill: Summerhill 95% ·
Összehasonlítás - Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság 93% ·
Összehasonlítás - Cziegler Orsolya: Okos gyerekek, gyerekes felnőttek ·
Összehasonlítás - S. Lázárovics Iza: Értő figyelemmel ·
Összehasonlítás - Hornyán Anna: „Szubejktív útmutató” ·
Összehasonlítás - Alice Miller: Kezdetben volt a nevelés 95% ·
Összehasonlítás - Vekerdy Tamás: Gyerekek, óvodák, iskolák 91% ·
Összehasonlítás - Szvatkó Anna (szerk.): Billenések ·
Összehasonlítás - Fran Newman: Gyermekek krízishelyzetben ·
Összehasonlítás - Vekerdy Tamás: Iskolák?!?! ·
Összehasonlítás